π. Δημητρίου Ν. Θεοδωροπούλου
Ὁλόκληρος ὁ μήνας Αὔγουστος εἶναι ἀφιερωμένος ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μας στὸ παντευλόγητον πρόσωπον τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου.
Στὴν καρδιά του ὁ μήνας αὐτὸς ἔχει τὴν μεγάλη (τὴν σπουδαιότερη) ἑορτὴ τῆς Παναγίας μας, αὐτὴν τῆς Κοιμήσεώς της, ποὺ εἶναι τὸ πάσχα τοῦ καλοκαιριοῦ[1] .
Οἱ προηγούμενες ἡμέρες εἶναι προεόρτιες - ἡμέρες προετοιμασίας γιὰ τὴν μεγάλη ἑορτή. Συνιστοῦν περίοδο (καταχρηστικῶς σαρακοστὴ) αὐστηρᾶς νηστείας. Μαζὶ μὲ τὴν νηστεία οἱ καθημερινὲς ἀπογευματινὲς συνάξεις στοὺς ναούς, ὅπου ψάλλονται οἱ Παρακλητικοὶ κανόνες πρὸς τιμὴν τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου καὶ πρὸς ἡμετέραν βοήθειαν, μᾶς προετοιμάζουν γιὰ νὰ ὑποδεχθοῦμε τὴν μεγάλη ἑορτή.
Οἱ ἑπόμενες τῆς 15ης Αὐγούστου εἶναι μεθέορτες τῆς μεγάλης Πανηγύρεως ἡμέρες. Εἶναι 9 τὸν ἀριθμόν.
Ὅμως κατὰ τὴν παλαιὰν τάξιν, ἡ ὁποία καὶ τηρεῖται ἀκόμη στὸ Ἅγιον Ὄρος, εἶναι περισσότερες. Ἐκεῖ ἡ ἑορτὴ δὲν ἀποδίδεται στὶς 23, ἀλλὰ στὶς 28 Αὐγούστου.
Τέλος, στὶς 31 τοῦ μηνὸς ἑορτάζουμε τὴν κατάθεσιν τῆς τιμίας ζώνης της.
Γι’ αὐτὸ εἴπαμε ὅτι ὅλος ὁ Αὔγουστος εἶναι ἀφιερωμένος στὴν Παναγία.
Ἀλλὰ μόνον ὁ Αὔγουστος;
Ὅλες οἱ ἡμέρες τοῦ ἐνιαυτοῦ (ἔτους) εἶναι ἀφιερωμένες στὴν Δέσποινα τοῦ κόσμου.
Δικαίως! Διότι αὐτὴ εἶναι ἡ αἰτία τῆς σωτηρίας μας.
Σῴζοις ἀεί, Θεοτόκε, τὴν κληρονομίαν σου!
[1] Ἡ Κοίμησις τῆς Θεοτόκου κοσμεῖ στὸ Ἅγιον Δωδεκάορτον: Εὐαγγελισμός, Χριστούγεννα, Ὑπαπαντή, Βάπτισις, Μεταμόρφωσις, Ἔγερσις Λαζάρου, Βαϊφόρος, Σταύρωσις, Ἀνάστασις, Ἀνάληψις, Πεντηκοστή, Κοίμησις Θεοτόκου.