ΑΝΑΖΗΤΗΣΙΣ
Γνωστικισμὸς
Διαλογισμὸς ἢ προσευχή;
Ἐκ τοῦ Γραφείου ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων
Τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας
«Ἡ Ἑλλάδα μας δὲν χρειάζεται διαλογισμό, προσευχὴ χρειάζεται. "Ἑλλάδα, προσευχή σου!" θὰ πρέπει νὰ εἶναι τὸ σύνθημά μας, καὶ ὄχι "Ἑλλάδα, διαλογίσου"».
Οἱ ρίζες τοῦ Γνωστικισμοῦ
Καθὼς ὁ Γνωστικισμὸς ἀπολυτοποιεῖ τὴν γνώση καὶ προβάλλει αὐτὴν ὡς τὸ μόνον μέσον ἀπολυτρώσεως, δὲν θὰ ἔσφαλλε κανεὶς ἀναζητώντας τὶς ρίζες του στὴν πρώτη ἀνθρώπινη ἀστοχία, ἐκείνην τῆς βρώσεως ἀπὸ τοῦ ξύλου «τοῦ εἰδέναι γνωστὸν καλοῦ καὶ πονηροῦ», ἀπὸ τοῦ δένδρου δηλαδὴ τῆς γνώσεως, ὅπως ἁπλοϊκὰ λέγεται.
Ὁ Γνωστικισμὸς
Δὲν θὰ ἀστοχοῦσε κανεὶς λέγοντας ὅτι ὁ Γνωστικισμὸς εἶναι τόσο παλαιὸς ὅσο καὶ ὁ κόσμος. Οὔτε πάλι θὰ ἔσφαλλε ἂν τὸν ὀνόμαζε αἵρεση τῶν αἱρέσεων, ὡς συνονθύλευμα πάσης δοξασίας. Στὶς ἡμέρες μας δρᾷ πολὺ ὕπουλα. Συνδέεται ἄμεσα μὲ τὸν ἀποκρυφισμό, τὴν παραθρησκεία καὶ τὴν μαγεία. Ὡς ἐκ τούτου δὲν εἶναι ἀθῶος, ὅπως θέλει νὰ παρουσιάζεται, ἀλλὰ ἄκρως ἐπικίνδυνος. Ἡ δὲ σχέση του μὲ τὴν Ἐκκλησία; Ἀρκεῖ νὰ σκεφθεῖ κανεὶς ὅτι τὴν ἴδια ὥρα ποὺ στοὺς ναούς μας ψάλλονται ἱερὲς Ἀκολουθίες, ὅπως γιὰ παράδειγμα οἱ λαοφιλέστατοι Χαιρετισμοὶ τῆς Παναγίας μας (Παρασκευὲς Μ. Τεσσαρακοστῆς), οἱ Γνωστικοὶ (ὀπαδοὶ τοῦ Γνωστικισμοῦ) πραγματοποιοῦν διαλέξεις καὶ ἄλλες παρόμοιες ἐκδηλώσεις, στὶς ὁποῖες φυσικὰ καλοῦν τὸν κόσμο νὰ συμμετάσχει.